רפואת שיניים לילדים ולנוער במרפאת ד"ר יוגב

רפואת שיניים לילדים ונוער

אחד הגורמים המרכזיים הפוגעים בבריאות הפה והשיניים הוא הדחיינות, מטופלים רבים דוחים שוב ושוב את הביקור אצל רופא השיניים והכל בגלל זיכרון מר מן העבר או פחד מפני הבלתי נודע. חשוב שילדינו לא יהפכו להיות למבוגרים שבריאות הפה והשיניים שלהם מופקרים.

טיפולי שיניים לילדים ונוער לא צריכים להיות חוויה קשה טראומטית ובלתי נעימה, ההיפך הוא הנכון. טיפול נכון ובאווירה בריאה לילדים רק יסייעו ביצירת המחויבות בשמירה על בריאות הפה והשיניים, יעלימו כליל את הפחד ויתרמו להפיכת הילדים לבוגרים שאינם חוששים מפני הביקור והטיפול.

במרפאת ד"ר יוגב מקנים חשיבות רבה מאוד לזיכרון שאיתו יישאר הילד בסיום הטיפול, כל תפיסת הטיפול סובבת את החוויה והזיכרון החיובי שנכון לייצר אצל הילד. חשוב לציין שבמרפאה מיושמים שיטות ורעיונות שהצליחו היטב אצל מטופלים שהגיעו עם חשש גדול מאוד. ניסיונו והכשרתו של ד"ר אודי יוגב, ניסיון שרכש גם בטיפול במשך שנים בילדים עם צרכים מיוחדים, בניהול מרפאת שיניים בבית איזי שפירא, הוא שעומד בבסיס הטיפול.

טיפול מיטבי לילדים ונוער – כיצד יוצרים זיכרון נעים וחיובי לטיפול השיניים ?

א. ניסיון בטיפול בילדים – הכל מתחיל בהקשבה לילד, לא רק לנאמר אלא גם לשפת הגוף, למתיחות שנראית בשוכבו על כיסא הטיפולים, במתן ההסבר ובעיקר בחיוך, הבנה ואמפתיה. לחץ לקריאה "רפואת שיניים לילדים".

ב. גז צחוק (נייטרוס) – השימוש בנייטרוס מאפשר לילדים שמאוד חוששים, להגיע לטיפול רגועים יותר, לעבור את הטיפול בצורה קלה ומבלי להרגיש בכאב כלל.

ג. הדרכה – כיוון שחלק ניכר מהאחריות מוטלת על הילד או הנער והוריו, במרפאת ד"ר יוגב יש הקפדה של כל הגורמים המטפלים, החל מהרופאים ועד לשינניות להדריך וללמד וכמובן גם לעקוב אחר הביצוע.

ד. תוכנית מקיפה – כיוון שמדובר במרפאה משפחתית, מרפאה שבה חברים הסבים והסבתות והיום גם הנינים, ניתן בקלות לנהל מעקב אחר המטופל, החל מהביקור הראשון אצל רופא השיניים (ביקור מעצב וחשוב ביותר) שנעשה כבר בגיל שנתיים וחצי – שלוש ומטרתו המרכזית לבדוק שבשיניים לא מתפתחת עששת, דרך שחזורים (סתימות), איטום חריצים, יישור שיניים ועד לטיפולים משקמים של ציבור המתרפאים המבוגרים.

ה. אווירה – מיד עם הכניסה למרפאה ניתן להרגיש את התאמתה של המרפאה גם למטופלים הקטנים, החל בכיסאות, דרך פינת היצירה ועד להתייחסות המיוחדת של כל הצוות המטפל.

במרפאת ד"ר יוגב מעניקים לציבור הילדים והנוער בדיוק את שהם צריכים, החל מביצוע הטיפול הרפואי, דרך ההדרכה ויצירת המחויבות לשמירה על הגיינת הפה ועד לטיפולים מונעים שונים. במקרים בהם יש חשיבות לניראות, דבר שמאפיין מאוד טיפולי שיניים ויישור שיניים אצל מתבגרים, יש למטופל הצעיר את האפשרות לבחור בין כמה אפשרויות טיפוליות.

תפיסה זאת מביאה רבים מהמטופלים הצעירים והקטנים כמו גם המבוגרים (חלק ניכר ממטופלי המרפאה הם ילדים שבגרו כבר מזמן) להרגיש "כמו בבית". השירות האישי, הדאגה האמיתית שמשולבים בטיפול רפואי מיטבי, הם מה שהופכים את מרפאת ד"ר יוגב, לחלוצה בתחומה.

לחץ לקריאה – איטום חריצים טיפול – מניעתי למלחמה בעששת.

שתפו מאמר זה

קביעת תור

התור אינו סופי וייקבע על ידי המרפאה

דילוג לתוכן